سوالات رایج

براي دريافت تراکنشها و ريز حساب به کجا مراجعه بايد کرد؟
به بخش پورتال پذيرندگان در اين آدرس مراجعه نمائيد. کلیک کنید

هزينه استفاده از خدمات سامانه #733* به چه ميزان مي باشد؟
به بخش پورتال پذيرندگان در اين آدرس مراجعه نمائيداستفاده از خدمات ارائه شده سامانه آپ کاملاً رايگان مي باشد.

آيا امکان انتقال وجه از طريق پايانه فروشگاهي وجود دارد؟
خیر.

آيا امکان انتقال وجه از طريق وب سايت وجود دارد؟
خیر.

به منظور درخواست پايانه فروشگاهي (دستگاه کارتخوان)، مي بايست به کجا مراجعه نمود؟
کليه افراد حقيقي و حقوقي مي توانند با مراجعه به وب سايت آسان پرداخت و ثبت اطلاعات و يا مراجعه به بانک هاي طرف قرارداد آسان پرداخت نسبت به درخواست پايانه فروشگاهي اقدام فرمايند. اطلاعات بیشتر

فاصله زماني مابين ثبت درخواست پايانه فروشگاهي و نصب پايانه در محل فروشگاه، چه مقدار مي باشد؟
3 روز کاری

پذيرندگان در چه صورتي مي توانند از خدمات بيمه تکميلي درماني رايگان بهره مند گردند؟
قسمت بيمه تکميلي پذيرندگان در وب سايت آسان پرداخت را مطالعه فرماييد. تکمیل فرم

آيا قبوض جرائم رانندگي از طريق خدمات پرشين سوئيچ ، قابل پرداخت است؟
بله.

از پايانه فروشگاهي آسان پرداخت استفاده مي نمايم، چگونه مي توانم سرويس تله پرداز (خريد توسط مشتريان بر روي موبايل) را نيز فعال نمايم؟
در صورتيکه پذيرنده پايانه هاي فروشگاهي آسان پرداخت مي باشيد، به منظور فعال نمودن قابليت تله پرداز، مدارک زير را براي پست الکترونيک VPOS@persianswitch.com ارسال فرماييد:
  • کپي شناسنامه
  • کپي کارت ملي(پشت و رو)
  • کپي جواز کسب
  • کد پذيرندگي

سوالات خود را در مورد نحوه استفاده از خدمات آسان پرداخت بر روي پايانه فروشگاهي و يا موارد احتمالي ديگر را چگونه مطرح نمايم؟
مرکز تماس 24 ساعته آسان پرداخت،در هفت روز هفته با شماره هاي 02183333 و 1505 پاسخگوي شما پذيرنده گرامي مي باشد.

زمان تسويه تراکنش هاي پذيرندگان درگاه اينترنتي آسان پرداخت، توسط شاپرک چگونه است؟
روزانه و در مقطع زماني 21:30 الي 22:30

آيا امکان خريد با کارت در پوز وجود دارد؟
بله. امکان خريد با کارت کليه بانکهاي عضو شتاب فراهم مي‌باشد. براي اينکار پذيرنده بايد خود داراي کارت بانک مسکن (جهت تسويه حساب) بوده و شماره کارت صحيح خود را به شعبه مربوطه اعلام نمايد تا بلافاصله اين امکان بر روي پوز ايشان فعال شود.

آيا آسان پرداخت، فرآيندهاي قدرداني و تشويق، به پذيرندگان ارائه مي نمايد؟
بله، برخي از فرآيندهاي تشويقي ما از پذيرندگان گرامي عبارت است از:
  • ارائه بيمه تکميلي درماني رايگان
  • پشتيباني کامل
  • امکان اتصال پايانه هاي فروشگاهي به حساب تمامي بانک هاي عضو شتاب
  • امکان اتصال پايانه فروشگاهي به چند حساب بانکي (به طور دقيق چند شباي بانکي) و تسويه مبالغ با شباي مورد نظر پذيرنده براي اولين بار درکشور
  • امکان ارائه تسهيم شبا براي پايانه هاي فروشگاهي، به اين نحو که پايانه فروشگاهي به چند حساب بانکي (به طور دقيق شباي بانکي) متصل ميگردد و مبالغ متناسب با نياز و خواست پذيرنده تقسيم بندي گشته و بر حسب درصدهاي مشخص گشته توسط پذيرنده، در حساب هاي بانکي وي تسويه خواهد شد.
  • امکان تغيير شماره حساب متصل به پايانه فروشگاهي بر حسب تقاضاي پذيرنده
  • ارائه اينترنت رايگان جهت استفاده از پايانه فروشگاهي بر بستر اينترنت

چگونه مي توانم از جزييات يکايک تراکنش ها مطلع و آن ها را دريافت يا ذخيره نمايم؟
کليه پذيرندگان مي توانند بامراجعه به وب سايت اينترنتي آسان پرداخت، نسبت به مشاهده، دريافت و ذخيره تراکنش ها اقدام فرمايند. http://asanpardakht.ir/portals/ پس از ورود به پورتال پذيرندگان ، به بخش گزارشات > ريزتراکنش مراجعه کنيد. همچنين پذيرندگان داراي پايانه هاي فروشگاهي (دستگاه کارتخوان) آسان پرداخت، ميتوانند با استفاده از منوي سرويس فروشگاه؛ نسبت به مشاهده و دريافت تراکنش هاي موفق انجام شده بر روي پايانه فروشگاهي اقدام فرمايند.

زمان تسويه تراکنش هاي پذيرندگان پايانه فروشگاهي، توسط شاپرک چگونه است؟
روزهاي غير تعطيل: در ساعات 7 ، 10:15 ، 12:15 ، 14:15 ، 16:30 ، 19 ، 21 روزهاي تعطيل:‌ در ساعات 14:15 ، 16:30

چگونه مي توانم فرم تغيير شماره حساب را دريافت نمايم؟
پذيرنده به دو روش مي تواند اقدام به دريافت فرم درخواست تغيير شماره حساب نمايد:
  • با مراجعه به وب سايت آسان پرداخت، قسمت پذيرندگان، پورتال پذيرندگان
  • مراجعه به بانک هاي طرف قرارداد آسان پرداخت

مدت زمان انتظار به منظور تغيير شماره حساب، پس از ارسال فرم ، چه ميزان است؟
پذيرنده به دو روش مي تواند اقدام به دريافت فرم درخواست تغيير شماره حساب نمايد24الي 48 ساعت کاري پس از وصول فرم تغير شماره حساب (بغير از ايام تعطيل)

اگر حساب بانکي متصل به پايانه فروشگاهي غير فعال گشته باشد (مسدود و ...) و پذيرنده بدون اطلاع از اين موضوع، بر روي پايانه فروشگاهي تراکنش خريد انجام دهد، مبالغ خريد وي به چه حسابي واريز ميگردد؟ و براي رفع اين مشکل چه مي بايست کرد؟
در شرايط توضيح داده شده در سوال،درگاه بانک مرکزي مبالغ مورد اشاره را بلوکه نموده و به حساب غيرفعال واريز نمي نمايد؛ در اين صورت پذيرنده مي بايست شماره حساب فعال و جديدي را به منظور اتصال به پايانه فروشگاهي معرفي نمايد،مبالغ بلوکه شده، 72 ساعت پس از ثبت و اتصال شماره حساب جديد، واريز مي گردد.

جهت بهره مندي از اينترنت پرسرعت رايگان (اتصال پايانه فروشگاهي به اينترنت پرسرعت) چه اقدامي ميبايست انجام دهم؟
تنها کافيست در طول ماه 400 تراکنش خريد بر پايانه فروشگاهي خود انجام داده باشيد.

اگر قبوض خدماتي را با بوسيله پايانه فروشگاهي آسان پرداخت پرداخت نمايم و با مغايرت مواجه گردم، چه اقدامي بايست انجام دهم؟
در صورتيکه پس از 48 ساعت قبض شما پرداخت نگشته است با مرکز تماس آسان پرداهت با شماره هاي 02183333 و 1505 تماس حاصل فرماييد.